quinta-feira, 10 de abril de 2008

Antroducion / Introdução

Bai-se a fazer neste blogue la pré-publicaçon de fábulas de Eisopo cun bersion mirandés. Un die speramos fazer ua eidiçon an lhibro i bilhingue, mirandés i pertués, essas i outras fábulas de l mesmo outor griego. L que se apersenta nun son traduçones, mas bersiones, quier dezir, testos adonde se tomórun algues lhibardades, anque sien querer fazer obra nuoba i respeitando l eissencial de l que la tradiçon mos trouxo cumo sendo de Eisopo: a la ua porque nun sei griego, a la outra porque se quier melhor amanhar l testo als dies de hoije, i tamien poder sacar outra moral para alhá de la que ye tradecional, ou mesmo falar doutras cuontas cun eilhas relacionadas. Fui an Eisopo que assentórun l mais de las fábulas de muitos outros outores que benírun apuis del, i por esso l scolhimos. Buono, bamos fazendo camino i acertando l melhor modo de fazer las cousas, nunca squecendo que todo esto ye porbisório, que l defenitibo solo salirá an lhibro.

As imagens que aparecem neste blog são sobretudo esboços e estudos preparatórios das ilustrações finais que acompanharão o texto - escolhemos não publicar tudo em blog para que continue a fazer sentido comprar o livro quando ele existir. Podiamos, em boa verdade, dizer que o blog nasce de uma vontade de partilhar este projecto que ainda é um embrião (de formas e textos) mas que se recusa a crescer silenciosamente. Porque assim acreditamos aguçar a curiosidade pelo livro e porque todo o processo será mais rico - e o resultado melhor - à medida que vamos expondo e evoluindo guiados pelo feedback. A nível da ilustração, as imagens expostas apontam já para o que vai ser desenvolvido: a grande preocupação reside sobretudo no desenho, uma vez que a edição final deverá ser a preto e branco.
A fábula, sendo um tema clássico da literatura, remete-nos em geral para as gravuras igualmente clássicas de grandes artistas como Doré, Grandville, Rackham, Potter e outros, porém, no nosso projecto, pretendemos trazer a fábula para os nossos dias, assim, nascem "pessoas-bicho" com roupas e cenários do século XXI onde se desenrolam as histórias intemporais que a Humanidade tende a repetir reforçando e mantendo actual a moral de todas elas.

Ana Afonso (português e ilustrações) e
Amadeu Ferreira (mirandés i testos)

Sem comentários: